Friday, February 3, 2012

Habit = Baik ke Buruk??

Setiap manusia ada habit atau tabiat tersendiri..
samalah macam aku..
tapi habit aku nie sangat rare (kot)..

hahahaaaa~
rasa lawak ada..tapi rasa sedih ada gak..
hurmmmm
actually, habit aku nie aku perasaan bile si Anis Shazreen dok membebel kat aku..
memang sahih bernanah darah hingus kahak pe sume keluar dari telinga aku nie..
mane tahan beb kena bebel dengan minah 2..
tapi aku suke die membebel, sebab bie die membebel, ada idea yang keluar..
takdelah macam orang laen, bebel bodo..
dahlah bodo, wat perangai bodo, cakap pun bodo je..
aissssh~

habit aku nie sebenarnya menyeksa jiwa sendiri..
sebab??
sebab aku suke wat pada menda yang takde kepastian..
harapan?
janji??
macam2 lah..
sebab tue aku menyeksa diri sendiri..

kadang-kadang, aku dah terang-terang agi diterangkan siap disuluh spotlight bahawa perbuatan aku sia-sia..
tapi aku masih setia sebab aku percaya Allah Maha Berkuasa..
kalau Dia nak jadi, maka jadilah..

walaupun dah cakap tak boleh..tak jadi..tak nak..nehi..no..can't..or whatever..
tapi aku boleh wat dunno semua tue...
siap menjawab lagi, "orang tak paham" takpun.. "takpe, masa mampu ubah segala.."

kadang-kadang aku rasa diri aku bodo sebab ada habit yang menyusahkan macam nie..
kadang-kadang pulak aku rasa aku nie setia..terlebih setia..
and kadang-kadang aku rasa aku perlu kota kan apa yang aku kata..
sebab air liur aku bukan murahan..
tapi..
aku sendiri tak pasti..
hurmmmmmmmmmmmm~

Ya Allah, bantuah hambaMu ini..Amin

No comments:

Post a Comment