Monday, November 14, 2011

Ilham??EGO??Ape nieh??

"Pokok mungkin bergoyang walau takde angin, sebab ada orang yang goyang-goyangkan, masih ada laut yang tak berombak, sebab laut tue dalam lukisan. Membuktikan dunia sudah berbeza. Walau apa yang kita karang, yang kita kata, kita rasa, kita dengar, mahupun kita lihat, hakikatnya, hidup banyak muslihat & rahsia."

Kadang-kadang aku terasa merapu macam nie, macam orang bod*h, atau b*ngang pun ada. Yelah, merapu takde point & alasan tersendiri. Tapi sebenarnya mende nie semua datang sendiri. Macam orang selalu cakap, masa nak, takde, masa tak kesah, ada je datangkan. Barang ke, ilham ke, idea ke, bagi aku, sama je. Sebab mende-mende camnie, dia ada masa die, datang tiba-tiba. pendapat aku, mende nie ada pada sape-sape je, cuma terserah kepada orang tue, die nak luahkan dalam bentuk apa.

Actually, aku nak share sebenarnya pasal tadi aku ada tengok video seorang budak menyanyi unplugged. Besh, memang nice die menyanyi, tapi aku takkan komen kat video sebab aku tak suke cara budak tue. Maybe betol member aku cakap, EGO! Kalau orang macam aku pun ada yang cakap EGO, abis manusia-manusia laen?? Yang tak boleh mengerti erti kekalahan or mengalah. Macam mane pulak?? EGO! EGO! EGO! 1 perkataan yang abstrak dan sering dikaitkan dengan lelaki & mostly orang tua. Tapi, cuba fikirkan, kalau takde EGO nie, apa yang berlaku??

Maybe betul, aku tak sempurna, tapi menerima apa yang betul, adalah tidak salah.




*Aku tak tahu ape yang aku taip & merapu kat atas nie..macam pointless je..
>.<

1 comment: